سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور کرمان | تور کرمان با قطار

تور کرمان و دلایل سفر به کرمان

کرمان یا شهر باستانی گواشیر در دل کویر لوت و دامنه های کوه هزار کرمان، یک شهر افسانه ای است با دیدنی های فراوان و البته مردمانی
مهربان و خونگرم و دوست داشتنی، شهر کلمپه، قاوت، مس گری، پسته و انواع سوغاتی های هیجان انگیز با حال و هوای عرفانی در کنار آرامگاه شاه نعمت اله ولی در ماهان
و قصه های چله نشینی ایشان در چله خانه و دیدن گلدانهای شمعدانی در کنار حوض آرامبخش شاه نعمت اله و…

تور کرمان در قالب تور کرمان گردی شما را به دیدنیهایی متفاوت در دل تاریخ ایران میبرد ، آثار ثبت شده جهانی و تعداد زیاد آثار دیدنی ناب و جذاب کرمان این شهر را جزو پنج شهر اصلی تاریخی ایران کرده است.

استان کرمان به علت وسعت زیاد منطقه که پهناورترین استان ایران است و پستی و بلندی‌ها و شرایط خاص اقلیمی که دارد، نواحی مختلف آب‌ و هوایی کاملا متفاوت را داراست. تنوع آب‌وهوایی استان کرمان بسیار جالب میباشد ، به طوری که از آب‌وهوای خشک و معتدل در نواحی شمال و شمال‌ غربی و مرکزی تا آب‌ و هوای گرم و مرطوب در جنوب‌شرقی آن به چشم می‏‌خورد. به طور کلی می‌توان گفت استان کرمان سه منطقه‌ متفاوت آب‌وهوایی دارد: نیمه استوایی (جیرفت و کهنوج)، کویری (حاشیه بم و شهداد)، معتدل و سردسیری (نواحی کوهستانی).

تور کرمان,تور کرمان گردی,گردشگری کرمان

تور کرمان و مسجد گنجعلی خان

مسجد گنجعلی خان جزو مجموعه بزرگ گنجعلی خان میباشد که در مرکز تاریخی شهر کرمان و در کنار بازار بزرگ کرمان قرار دارد. گنج‌علی خان که از حاکمان مشهور زمان شاه عباس است از سال 1005 تا 1034 هجری قمری بر کرمان فرمان‌روایی و آثار و بناهای زیادی بنا کرد و در آبادی این منطقه کوشش کرد.

مسجد گنجعلی خان که در تور کرمان گردی آن را خواهید دید در ضلع شمال شرقی میدان گنجعلی خان کرمان واقع گردیده و بخشی از مجموعه گنجعلی خان است که حدود سال 1007 ه‍.ق توسط گنجعلی خان – حاکم منصوب شاه عباس صفوی- ساخته شده و به نظر می‌رسد که نمازخانه کاروانسرای بزرگ مجموعه یا مدرسه مجاور بوده‌است. بنای مسجد، کوچک و مشتمل بر شبستانی به ابعاد 5*25/5 متر و ایوان ورودی است. نمای ایوان، ساده است و بر روی پوشش آن، طرح‌هایی هندسی بر روی گچ کشیده‌اند. کف ایوان سنگی است و بر بالای در چوبی آن، کتیبه‌ای سنگی با این عبارات نصب شده‌است: شکر که از دولت شاه عباس شاه آنکه جهان گشت ز عدلش بهشت گنج علی خان شده در سبع والف بانی این مسجد طاعت سرشت.

معماری جالب این مسجد بدین صورت است که بعد از ورودی ایوان، راهروی باریک و تاریک با پوشش کوتاه و بعد از آن، فضای گنبددار شبستان قرار گرفته‌است. در این شبستان، به کمک دو ستون، بالکن یا رواقی در یک ضلع برپا داشته‌اند که از طریق پلکانی می‌توان بدان راه یافت. پوشش گنبدی بنا دارای 12 نورگیر است. در ضلع قبله مسجد، محرابی تعبیه و در میانه آن، لوح مرمرین بزرگی با نقش گلدان نصب کرده‌اند. تزیینات زیبای شبستان مشتمل بر نقاشی، گچبری، مقرنس کاری و کاربندی است. این مسجد در دوره اخیر توسط معماران ایرانی تعمیر و مرمت شده و امروزه تنها جهت بازدید علاقه‌ مندان و مسافران مورد استفاده است و در آن نماز برگزار نمی‌ شود.

تور کرمان به چه صورت هایی برگزار می شود؟
  • تور کرمان هوایی: که معروف است به تور کرمان با هواپیما که در این حالت شما با هواپیما میتوانید به فرودگاه کرمان سفر کنید ، بلیط کرمان هم بصورت بلیط سیستمی کرمان (با نرخ مصوب) و هم بصورت بلیط چارتر کرمان (نرخ متغیر که معمولا ارزان تر هستند) موجود است.
  • تور کرمان زمینی: که معروف است به تور کرمان با قطار یا اتوبوس که در این حالت شما با  اتوبوس vip و یا قطار سفر میکنید، قطار کرمان معمولا به صورت چهار تخته می باشد.

اگر میخواهید تور کرمان را رزرو نمایید و یا سوالاتی دارید در مورد قیمت تور چابهار ارزان دارید که لازم است با کارشناسان ما مشورت نمایید ، شماره های زیر مختص شما میباشند ، تماس بگیرید.

021-86037414

021-88909296

09208008108

faragasht.com

مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

آژانس فارا گشت کوروش کبیر دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشد.